Fanty

Wreszcie doczekałem się wszystkiego na co czekałem aby móc zacząć składać 600kę.
Tak więc przyszły do mnie trzy paczki.
W jednej z nich znalazł się zaciskacz do tłoków o którym pisałem na FB. Bardzo zależało mi aby poskładać silnik w minionym tygodniu ale z uwagi na brak kilku części i tak musiałem czekać z robotą, więc stwierdziłem, że i na zaciskacz zaczekać mogę. Kosztował grosze a znacznie ułatwi montaż tłoków w cylindrach.


W kolejnej paczce przyszedł klucz dynanometryczny. W sumie to podstawa aby poskładać głowicę. Nie lubię pożyczać od nikogo narzędzi i robię to w ostatecznej ostateczności. Tym razem również stwierdziłem, że przyda się nie jeden raz.


Zdecydowałem się na taki typ na którym ustawia się żądany moment skręcający i po jego przekroczeniu klucz "klika". Zakres pracy od 13Nm ~ 110Nm spokojnie wystarczy do większości prac przy silniku.
No i ostatnia paczka to paczka z częściami.
Uszczelka pod głowicę do 600ki bo poprzednią kupiłem do 650ki.
Na pierwszy rzut oka są takie same, jednak jak przyglądniemy się dokładniej widać różnicę w wielkości otworów na cylindry.


Zastanawia mnie tylko dlaczego producent nie zaznaczył którą stroną uszczelka powinna przylegać do głowicy a którą do bloku. Zwykle stosowało się oznaczenia "UP" "Góra" "U" "Head" lub "ALTO". Ale spoko, to nie problem, akurat wiem, że szerszym pierścieniem powinna przylegać do głowicy.
W poniedziałek składanie - już nie mogę się doczekać!

Są też nowe miedziane uszczelki pod cylinder.
Nowe uszczelki kolektorów wydechowych.
Nowe uszczelki pod aparat zapłonowy.
Jest też jedna uszczelka napędu prędkościomierza i kwadratowa uszczelka pod gaźnik.



Na tym nie koniec. Dodatkowo do moich epokowych zbiorów kolejny talerz. Jest świetny.
Zresztą, wszystko widać na zdjęciach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz