Znaczek Polski Fiat!

W sobotę wreszcie znalazłem chwilę aby zamontować znaczek w pasie przednim w Beżu.
Zgodnie z rocznikiem, powinien znaleźć się tam pionowy znaczek Polski Fiat (Nazywany noskiem bądź trumienką).
Znaczek posiadałem od dawna, praktycznie zaraz po zakupie Beżowego stwierdziłem, że zgodnie z oryginalną specyfikacją samochodu, znaczek musibyć odpowiedni.

Po zakupie samochodu, znajdował się tam znaczek typowy dla drugiej serii Fiata 126p.

 
 
 
Na szczęście dostałem odpowiedni znaczek na urodziny od pewnych osób, za co szczerze dziękuję :)

 
 
Operacja wymiany znaczka wydawałaby się prosta gdyby nie fakt, że wywiercono w pasie przednim otwory na kołki montażowe w znaczku nowego typu.

 
 
Zaczęło się spawanie otworów i  szpachlowanie.


 
 
Aż finalnie samochód zaczął wyglądać tak:



 
 
 
Dopiero teraz znalazłem chwilę aby pobawić się w przystosowanie pasa przedniego pod odpowiedni znaczek. Wymierzyłem odpowiednio otwór, następnie wywierciłem mały otwór (3mm), rozwierciłem większym wiertłem a następnie całość dopasowałem różnymi pilnikami aż do uzyskania wymaganego kształtu. Pomocne były pilniczki okrągłe jak i kwadratowe.


 
 

Pierwsze przymiarki:





Następnie chromowana obudowa znaczka poddana została polerowaniu. Poniższe zdjęcie przedstawia stan "przed"...




...a tu już "po" polerowaniu:



Finalnie wkleiłem czerwony wkład i przykręciłem całość do samochodu, który prezentuje się teraz tak:




Na kuli haka holowniczego pojawił się taki o to "gadżet". Stwierdziłem, że obecne plastikowe osłonki będą bardzo gdyzły się z charakterem samochodu, więc postawiłem na stare, dobre, sprawdzone rozwiązanie w postaci naciętej piłki do gry w tenisa :)




1 komentarz:

  1. Nie bylo zadnej gumy miedzy znaczkiem a blachą? Po co te kolki na bokach chromu?

    OdpowiedzUsuń