Naprawa obudowy klamki Fiat 126p

W ubiegłym roku (w sumie to nie wiem jak to się stało) uszkodzeniu uległa zewnętrzna klamka drzwi pasażera w Białym. Jedna ze śrub po prostu urwała się a cała klamka odstawała od drzwi.

Początkowo chciałem klamkę zastąpić inną, lecz zależało mi na pozostawieniu starej wkładki zamka, dzięki czemu mógłbym nadal używać tego samego kluczyka.
Docelowo kupiłem samą plastikową obudowę, natomiast sam "chwyt" i bębenek wymieniłem na poprzedni.




Należy zdjąć pierścien zabezpieczający, wystarczą zwykłe "kombinerki".



Drobnym punktakiem (ja użyłem gwoździa) należy wybić sworzeń który mocuje pierścień z przegubem kulowym do wkładki zamka. Po jego wybiciu można spokojnie zdemontować pierścien, dzięki czemu wyciągamy wkładkę z kasety.




Za pomocą wybijaka (ten z YATO pasuje idealnie) wybijamy chwyt z kasety:



Po rozbiórce całość wygląda jak poniżej:



Całość składamy w odwrotnej kolejności. Wszystkie operacje trzeba wykonywać z wyczuciem i ze starannością aby nie uszkodzić żadnego z elementów (zwłaszcza tych z tworzywa sztucznego).
Wszystko powinno wyglądać mniej więcej tak:


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza