Naprawa kolumn Unitra ZG-20c

Dawno dawno temu, kupiłem zestaw dwóch kolumn głośnikowych polskiej produkcji.
Niestety jak większość starych rzeczy, wymagały one małej renowacji.

Ogólnie stan wizualny oceniam na 4+ (brak rys, zadrapań na obudowie a jedynie zaciągnięte "oczko" na materiałowej maskownicy).
Sprzęt był "sprawny" poza standardowym problemem w postaci rozsypującego się górnego zawieszenia głośników basowych.
Elementy te ze starości rozsypywały się w rękach.

Kupiłem nowe zawieszenia piankowe, klej i zabrałem się za regenerację.
Konieczny był demontaż i wylutowanie głośników:



W takim stanie były górne zawieszenia - standard w przypadku wiekowych głośników:


Całość dosłownie rozsypywała się w rękach:



Delikatnie nożykiem do tapet usunąłem pozostałości starego materiału, a koszt wyczyściłem za pomocą Acetonu, ponieważ konieczne było usunięcie pozostałości starego kleju.
Kolejnym krokiem było już tylko przymierzanie nowych zawiszeń oraz klejenie.
Z pomocą przyszły tu garnki kuchenne za pomocą których docisnąłem elementy do siebie i pozwoliłem na związanie kleju:






Najbardziej zależało mi na tym aby membrany i kopułki pozostawić w oryginalnym, nienaruszonym stanie więc zdecydowałem się tylko na wymianę samych zawieszeń.
Poniżej zdjęcie porównania głożnika na nowym i starym zawieszeniu :) MAGIA!


A tak całość prezentuje się w obudowie!
Kolumny odżyły, grają przyzwoicie jak na tą cenę. Z pewnością posłużą nam jeszcze rpzez długie lata i nagłośnią niejedną domową imprezę :)


2 komentarze:

  1. Słuchajcie, a gdzie pożyczacie najczęściej? Macie jakieś swoje ulubione firmy pożyczkowe z których usług korzystacie jak jest taka potrzeba? Ja ostatnio w takich sytuacjach korzystam z oferty firmy https://lowcachwilowek.pl/pozyczki-na-raty/. Moim zdaniem jest ona na prawdę korzystna i warta uwagi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że wszelkie pożyczki są rzeczą normalną, ale trzeba pamiętać, że co się pożyczy zawsze trzeba będzie spłacić. Gdyby pojawił się z tym jakiś problem to zawsze dostępna jest konsolidacja chwilówek po terminie Łódź . Polecam się zainteresować tematem

      Usuń