Elektryka prąd nie tyka..

Ostatnio miałem sporo problemów z elektryką w Małym.
Najpierw nie działało światło postojowe lewe tylne, później do tego doszedł brak stopu.
Następnym objawem było to, że po włączeniu wycieraczek i wyłączeniu ich ciągle pracowały.
Rozebrałem trochę wnętrza, miernik w dłoń, schemat w dłoń i lecę z tematem.
Okazało się, że wiele konektorów jest po prostu zardzewiałych. Między innymi tak wyglądała oprawka żarówki postojowej z przodu:
Po dobraniu się do skrzynki bezpieczników naprawiłem co trzeba (nowe konektory żeńskie):
Przy okazji też założyłem żółte bańki na żarówki:
I efekt mamy w nocy świetny, a za dnia klosz wygląda tak:
Niestety ciągłe włączanie i wyłączanie świateł zaowocowały rozładowaniem akumulatora, więc podleciał pod prostownik.

Tak więc dzisiaj wreszcie wziąłem Małego na małe odkurzenie. Wszystko działa aż miło :)

9 komentarzy:

  1. Niby stare powiedzenie, ale faktycznie lepiej żeby taki prąd nikogo nie tykał. Ja mam tyle wspólnego z prądem, że dzięki ofercie od firmy https://poprostuenergia.pl/ mam możliwość płacenia o wiele mniej za prąd oraz za gaz. Oczywiście tak jest że korzystam z obydwu tych rozwiązań.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo inspirujący artykuł. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  3. Niby tak jest, ale jeśli chodzi o same naprawy elektryczne to ja raczej w takich sytuacjach wolę wezwać do nich fachowca. Muszę przyznać, że bardzo fajną sprawą jest to, że za każdym razem elektryk https://pj-elektryk.pl/ bez najmniejszego problemu jest w stanie poradzić sobie z awarią.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie od zawsze wszelkiego prace z prądem elektrycznym były bardzo niebezpieczne i sama się za nie, nie zabieram. W takich sytuacjach korzystam z oferty elektryka https://elektryk-wroclaw.pl/oferta/ i sam fachowiec zjawia się wręcz błyskawicznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie sama elektryczność jest bardzo ważna i moim zdaniem na pewno nasza instalacja w domu również musi pracować dobrze. Właśnie dlatego raz na jakiś czas powinno się robić pomiary elektryczne. Ja takie prace najczęściej zlecam firmie https://pomiary-szczecin.pl/ i wiem, że warto to robić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mimo wszystko ja również jestem zdania, że gdy mówimy o jakichkolwiek pracach z prądem to zdecydowanie dobrym rozwiązaniem jest wezwanie właściwego elektryka. Jak dla mnie bardzo dobrym wyborem jest właśnie elektryk https://elektryklodz.pl/ i ja się nigdy na nim nie zawiodłam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie takiego postu szukałem!

    OdpowiedzUsuń