Silnik

Tak jak już pisałem wczoraj na facebooku, wczoraj wpadło do mnie sporo nowych potrzebnych części. Silnik na stole więc wymieniam wszystkie uszczelnienia.
Ale zacznę od początku.
Jest nowy kondensator:


Nowe styki przerywacza - dwa komplety (będzie do Niebieskiego i Beżowego)


Nowy korek oleju:


Nowy palec rozdzielacza:


Nowy uszczelniacz wału korbowego:


Nowe pierścionki - uszczelki osłon drążków popychaczy:



Nowa uszczelka pod główkę:



Nowe uszczelki osłony pokrywy klawiatury (3 szt na zapas):


Nowe uszczelniacze półosi:


Nowy zmodyfikowany termostat - podobno jest lepszy niż stary membranowy:


Nowe uszczelki miski olejowej:


Oraz nowy epokowy filtr powietrza made in poland:




Motor miałem na stole więc zabrałem się za rozbieranie:



Widać, że cały blok jest w oleju, najprawdopodobniej leje się spod koła zamachowego:


Częściowo rozebrany:


Wszędzie olej z piachem:




Masakra:


Zdjąłem głowicę i wymontowałem osłony drążków popychaczy:





Potem wyleciało sprzęgło. Pewnie tego nie widzicie, ale auto od długiego postoju niestety skleiło sprzęgło. Przy pierwszej próbie wysprzęglenia musiała się skrzywić cała tarcza. Tarcza do śmietnika się nadaje:



Docisk też ma pięknie wyrobione słoneczko:


Ale Valeo to Valeo:


Następnie zdjąłem cały zamach.
P.s Nie ma to jak profi blokada koła. Potrzeba matką wynalazku ;)




Znów pełno oleju:


Jak widać, zdjąłem osłonę wału, żeby zmienić simering.




Okazało się, że nie kupiłem jednej uszczelki i nie miałem możliwości poskładania tego, więc zabrałem się za czyszczenie:




Jeszcze dzisiaj muszę doczyścić malutką szczoteczką te rogi bo nie mogę na to patrzeć.

Zabrałem się za czyszczenie bloku. Jest co robić:




Po jakiejś tam dłuższej chwili.

Coś tam widać powoli.
Dzisiaj też muszę doczyścić te rogi bo mnie trafia jak widzę te niedoczyszczone kąty.



Wczoraj też machnąłem druciakiem wydech aby usunąć całą luźną rdzę.
Pewnie powiecie po co to robię, skoro tłumik do STka można dostać za ~50zł?
Otóż, ostatnie zdjęcie prawdę Wam powie. Znajdźcie mi nowy tłumik do STka z okrągłą końcówką.




Poszło w srebrzanę do tłumików:



To w sumie tyle na dzisiaj.
Yo!Yo!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz