Poprawka fabryki.

Ostatnio znów dłubałem Pandę. Okazało się, że jak to Fiat - typowo pięknie cieknie spod pokrywy zaworów.
Oczywiście problem cieknącej uszczelki nie leży w kiepskiej jakości samej uszczelki, a złym zaprojektowaniu samego dekla.


Stopka ta uniemożliwia mocne dociśnięcie dekla do głowicy. Gdzieś wyczytałem, że należy poprawić fabrykę szlifując je na równo z resztą pokrywy.
Postanowiłem zarysykować.



Później całość została dobrze odtłuszczona i umyta. Przedewszystkim pozbyłem się wszystkich opiłków.



Za parę groszy zakupiłem sobie również szczypce do opasek osłon przegubów. Wymieniłem w Pandzie na nowe. Trzeba przyznać, że szczypce idealnie spełniają swoje zadanie i super zaciskają opaski.








Wczorajszy wieczór upłynął również pod znakiem rozbiórki ramy.
Zabrałem się wreszcie za rower Romet Duet (o czym pisałem


Całość została całkowicie rozebrana. Wszystkie łożyska posegregowane a miski suportu delikatnie powybijane.




Jak widać, po rozpołowieniu ramy, całość znacznie przypomina Wigry :)





Napinacz łańcucha już bez zębatki:



Miseczki suportu jeszcze siedzą:


Segregacja "sterów":



I całość przygotowana już do piaskowania:



Co ciekawe, Szwagier wspominał coś z Siostrą, że pierwotnie Duet, był biały, a zakończenia widelca, główki ramy oraz tylnych trójkątów były niebieskie..
Mieli rację. 



Dodatkowo udało nam się znaleźć wreszcie tylną lampkę do pomarańczowych Wigier.
Niestety jest delikatnie ubita na rogu, ale najważniejsze, że będzie pasować pod względem rocznika.
Wymagała szorowania..
Biała część posiadała licznie wgryziony brud i smar. Klosz był matowy i z licznymi rysami..




Zabrałem się za szorowanie APC.



Następnie polerowanie pastą do poliwęglanu i miękkim małym padem. Odpuściłem szlifowanie papierem ściernym gdyż nie wiedzialem jak się zachowa klosz.
Wstępnie 50/50:



Całość zaskakująco odżyła. Jak na lampkę za 4zł nie możemy narzekać :)




Różnica jest kolosalna! Lampka wygląda znacznie lepiej.
Jutro czas na kolejne fanty :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz