Tak się..

...składa, że składa się Duet.

Zacznę od tego, że rama zaczyna nabierać powoli kształtów. Lakier jest już wystarczająco utwardzony, więc mogę iść dalej.

Tutaj jedno z pierwszych zdjęć, jak świeci się Novolo'wski klar bez polerowania.



Następnie wbiłem miseczki suportu, a także poskładałem wideł na nowych łożyskach.






Niestety wszystkie świecidełka pokryte były srebrzanką. Z pomocą przyszedł żel do usuwania starych powłok lakierniczych. 15 Minut i gotowe. Warstwa srebrnego lakieru zdjęta, bez naruszenia chromu.




Po wypolerowaniu wygląda to tak:



Następnie wyczyściłem korby ze starego, utwardzonego, przepracowanego smaru.






I znów polerowanie. Całość zaczyna wyglądać całkiem przyzwoicie.






Rozebrałem też tylną i przednią piastę. Zmieniłem łożyska i poskładałem ponownie.
Na poprawę zasługuje tylna piasta, gdyż... działa na ostro.
Otóż proszę Państwa - szykuje się pierwszy w Polsce rower tandem na ostrym kole :) :) :)

Żartuję oczywiście.




Teraz pochwalę się kolejnymi rowerowymi gadżetami jakie dostałem od Kuby (kolegi z pracy).

Jest dynamo ROMET:




Zdecydowanie się przyda, gdyż bodajże w Jubilacie posiadam niesprawne dynamo.
Dodatkowo dostałem też dzwonek na kierownicę.


Trzeba go wypolerować i będzie ładny :) Działa :)

Udało mi się też jakiś czas temu kupić tylną lampę rowerową Romet zasilaną z baterii. Najprawdopodobniej "napędzana" jest baterią R14. Stan, bardzo, bardzo dobry. Nigdzie nie uszczerbiona. Z delikatnymi rysami. Trzeba ją odświeżyć tak jak poprzednie lampy które polerowałem i będzie idealna!





Tyle na dzisiaj!

2 komentarze:

  1. Na prawdę fajny projekt. Już nie długo będzie jeździć. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki, do jazdy to mu jeszcze daleko, bo kilku elementów mi po prostu brakuje. Mam też trochę problemów z innymi pojazdami, więc DuET schodzi nieco na dalszy plan. Ale oczywiście nieomieszkam się pochwalić kolejnymi etapami prac :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń